Makro in transitie
Wie kent de Makro niet? Dat was voor mij vroeger die winkel waar m’n ouders naar binnen gingen met een pas en wij als kind niet mochten, tot we oud genoeg waren! Zo’n pas wilde je hebben. Daarom extra leuk om deze opdracht achter de schermen te mogen kijken bij deze groothandel. Makro is een retailer in transitie. Ze moeten bewegen naar de digitale wereld, logistieke processen optimaliseren om bij te blijven. Maar ook hoe vertellen ze nou hun verhaal? Over producten, samenwerkingen met lokale leveranciers of duurzaamheid. Daar heb ik deels aan mogen bijdragen binnen het marketingcommunicatie team. Van het verhaal tijdens campagnes als de lente tot wat is verhaal van de medewerkers en hun enorme kennis van van het product. En deze verhalen heb ik in diverse kanalen mogen vertellen: Social, CRM, Campagnes en de folders. Te zien voor landelijk publiek, maar ook lokaal de ondernemers verder helpen stappen te nemen in hun marketingcommunicatie en band met klanten.
Dank team Makro voor een supermooie, leerzame tijd! Blijf volgen hoe de Makro uiteindelijk transformeert.