Communicatie – Campagne Management – Volkswagen
[cycloneslider id=”campagnes-volkswagen”]
Voor Volkswagen heb ik als Campagne Manager & Social Media manager in 7 maanden vele en diverse campagnes begeleid binnen het VW Scrumteam. Zo heb ik de introductie van de Arteon op de Nederlandse Markt gedaan, bestaand uit o.a. een live event, TVC en digitale kanalen: website, bannering, social, SEA en e-dm. Waarbij de introductie begint met het goed neerzetten van het model en de merk/productwaardes die je meegeeft aan het model. Bepalen wie je doelgroep is en waar deze zich bevind. Om hier uiteindelijk de communicatie op in te zetten. Binnen deze functie werk je dan ook nauw samen met de product manager om gezamenlijk de strategie te bepalen.
Andere campagnes waaraan ik mijn steentje heb bijgedragen zijn: de Nieuwe Polo de de Business Modellen Volkswagen breed. Ook bij deze campagne gaat het om de positionering, de te bepalen strategie en mediainzet om vervolgens het communicatieplan te gaan opstellen en uitrollen.
Tevens ben ik verantwoordelijk geweest voor de content op alle sociale kanalen van VW, denk aan Facebook, Twitter, LinkedIn en Youtube.